19. marts 2020

Aftale om corona kan hjælpe rederier

Danske Rederier hilser den netop indgået hjælpepakke til dansk økonomi velkommen. Den kan gavne rederierne.

Efter en lynforhandling blev regeringen og alle Folketingets partier i dag enige om en hjælpepakke, der skal hjælpe dansk økonomi igennem en svær tid med coronavirus.

Pakken indeholder tiltag til danske lønmodtagere, studerende og virksomheder.

Virksomhederne kan se frem til en række midlertidige kompensationsordninger.

”Jeg bliver glad og stolt, når jeg ser et samlet folketing stå bag erhvervslivet og holde hånden under både små som store virksomheder, som vi ser i dagens aftale, hvor det er kompensation for faste udgifter. Det er i høj grad også relevant for rederierne,” siger Anne H. Steffensen, adm. direktør i Danske Rederier.

”Mange virksomheder har med et har fået fjernet deres eksistensgrundlag som følge af den helt ekstraordinære situation, vi står i med coronavirus, og derfor er det afgørende med den brede politiske opbakning, som vi heldigvis ser nu.”

”Vi er i dialog med myndighederne for at få afklaret, hvilke udgifter der regnes med som faste og dermed kan omfattes af ordningen” siger Anne H. Steffensen, adm. direktør i Danske Rederier.

Se flere detaljer om hjælpepakken på Finansministeriets hjemmeside.