19. marts 2020

Alt om corona

For medlemmer: Find al relevant information her

Situationen med coronavirus i Danmark ændrer sig hele tiden. Danske Rederier giver her et overblik over relevante udmeldinger fra regeringen og myndighederne.

Spredningen af coronavirus har fået enorm indvirkning på erhvervslivet og samfundet.

Rederierne er en af de brancher, som spiller en afgørende rolle for, at forsyningerne fortsat kan nå frem til Danmark og resten af verden.

Men det er ikke uden udfordringer, og branchen er stærkt påvirket af den nuværende situation. De enkelte rederier har forskellige udfordringer, og nye spørgsmål opstår hele tiden. Danske Rederier står til rådighed for medlemmerne og vil forsøge at besvare alle spørgsmål i den ekstraordinære situation.

Læs mere: Aftale om corona kan hjælpe rederier

”Rederierne løser en afgørende samfundsopgave og har taget et stort ansvar for at opretholde driften i denne turbulente tid. Det er ikke nogen nem tid at drive rederi i, og fra Danske Rederiers side vil vi hjælpe medlemmerne så godt, som vi overhovedet kan,” siger Anne H. Steffensen, adm. direktør i Danske Rederier.

Siden her vil blive opdateret løbende i takt med nye tiltag eller udmeldinger fra regeringen og myndighederne.

Læs mere: Ny aftale: Hjælp til at dække lønnen

Ved spørgsmål om coronavirus kan understående kontaktes:

Myndighedsspørgsmål vedrørende coronavirus - Morten Glamsø.

Ansættelsesretligt spørgsmål - Bertil Hohlmann.

Økonomiske hjælpepakker mv. – Jacob K. Clasen

Generelle spørgsmål og henvendelser fra pressen - Peter Torstensen.