Danish Maritime Days fortsætter i 2018

05.10.2017 Aktuelt

Danske Rederier er med som partner i Danish Maritime Days, der løber af stablen i maj 2018. Planlægningen af næste års begivenheder er i fuld gang.

Efteråret har de seneste tre år varslet Danish Maritime Days, men selv om der ikke står messe og arrangementer på programmet dette efterår, kommer Danish Maritime Days tilbage i maj 2018.

Danske Rederier står sammen med Danske Maritime og Søfartsstyrelsen bag de kommende Danish Maritime Days, som vil blive afholdt fra d. 1.-4. maj i 2018. Her vil Danske Rederier blandt andet være vært for et kick-off arrangement den 1. maj og endnu engang stå for en Shipowner’s Lounge under messen Danish Maritime Fair, hvor rederierne får mulighed for at deltage sammen.

Adm. direktør i Danske Rederier Anne H. Steffensen glæder sig til at byde inden for næste forår.

”Vi ser det som en vigtig opgave for rederierne at være med til at samle det Blå Danmark og sætte lys på de muligheder, vi har for at spille en rolle som et vigtigt væksterhverv i både dansk og international sammenhæng. Der er masser af emner, som binder os sammen på tværs af den maritime klynge og en række udfordringer, som f.eks. bedre miljø og klimaaftryk og rekruttering af unge mennesker til vores erhverv, som vi kun kan løse sammen. Danish Maritime Days er en oplagt mulighed for at stille skarpt på dem,” siger Anne H. Steffensen.

Danish Maritime Days blev til i forbindelse med den tidligere regerings vækstplan i 2012 og blev afholdt første gang i 2014. Konferencedagene har tidligere været afholdt i forbindelse med projektet Danish Maritime Forum, der samlede maritime topledere fra hele verden. Efter projektets afslutning sidste år har man valgt at føre det videre i internationalt regi som Global Maritime Forum. Dermed vil Danish Maritime Days i 2018 fokusere på events fra medlemsvirksomheder, samt en messe, som kommer til at foregå i Lokomotivværkstedet i København.

De første opstartsmøder er nu afholdt, og programplanlægningen er godt i gang. Projektet vil i fremtiden blive koordineret af de tre partnere Danske Rederier, Danske Maritime og Søfartsstyrelsen, og i år er Danske Maritime tovholdere for planlægningen. Her er man positive overfor det nye setup.

”Vi glæder os til at få det ud over rampen. Flere virksomheder har allerede vist interesse for at arrangere events, og vi håber, at der kommer flere spillere på banen, så vi kan få en bred vifte af arrangementer, som appellerer både til Det Blå Danmark, men også gerne til folk udefra,” siger Jenny Braat, adm. direktør i Danske Maritime.

Danske Maritime planlægger at arrangerer Danish Maritime Technology Conference under Danish Maritime Days. Derudover vil der også være fokus på grøn skibsfart, uddannelse og sikkerhed.

Tilmeld nyheder

Meld dig til 'Seneste nyt' og du får automatisk en meddelelse pr. mail, når der er nyt fra Danske Rederier.

1. Anne H. Steffensen
    Adm. direktør, Danske Rederier