09. januar 2014

Danish Maritime Days tager form

Den tidligere Maersk- og NOL-chef Flemming R. Jacobs er vendt hjem til Danmark, hvor han vil stå i spidsen for Danish Maritime Days og Danish Maritime Forum, der finder sted d. 6.-10. oktober i år.

"Efter en del år i udlandet er jeg netop kommet tilbage til Danmark og til den store, betydningsfulde opgave, som Danish Maritime Days er. Jeg er stolt over, at bestyrelsen har betroet mig opgaven, og jeg ser frem til at være med til sammen med et stærkt hold at udvikle en must-attend-begivenhed for den globale, maritime sektor," siger han.

Hovedbegivenheden i Danish Maritime Days er det globale topmøde for den maritime industri, Danish Maritime Forum, som finder sted i København d. 8.-9. oktober. Målet med topmødet er at samle topledere fra den maritime verden, politikere, eksperter og andre indflydelsesrige beslutningstagere og meningsdannere med henblik på at nå et fælles mål: at få yderligere gang i den maritime sektors fulde potentiale gennem et velfungerende, konkurrencepræget erhvervsklima, til gavn for mennesker, lande og samfund verden over.

For Flemming R. Jacobs er Danmark det oplagte sted at placere såvel Danish Maritime Forum som det omkringliggende Danish Maritime Days, der involverer hele Det Blå Danmark – og Danmark i bredere forstand.

"Det er helt naturligt, at det netop er Danmark, der søsætter en så ambitiøs opgave, fordi vi allerede er et maritimt centrum. Vi er verdens femtestørste søfartsnation og kan med rette være stolte over den stadig voksende samling af rederivirksomheder. Hertil kommer vore maritime industri- og servicevirksomheder, der til stadighed udvikler nye, betydningsfulde produkter med stor værdi for brugerne og for Danmark. I det hele taget bare bobler det med maritime aktiviteter, hvor end man vender sig. Fra min udsigtspost i udlandet har jeg bemærket den respekt og anerkendelse, vi har uden for landets grænser," siger han.

Forberedelsen og afviklingen af Danish Maritime Days varetages af Foreningen Danish Maritime Days, der er et offentligt-privat partnerskab mellem Danmarks Rederiforening, Danske Maritime og Søfartsstyrelsen under Erhvervs- og Vækstministeriet. Projektet er støttet af bl.a. Den Danske Maritime Fond.

For yderligere oplysning kontakt kommunikationsmedarbejder Torben Vemmelund, tve@danishmaritimedays.com