23. marts 2021

Danske Rederier inviterer til årsdag 2021

Foto: Carsten Lundager

Traditionen tro holder Danske Rederier årsdag i slutningen af maj. I år falder årsdagen på den 27. maj, og håbet er en festlig dag med mulighed for at møde fysisk.

Foråret har meldt sin ankomst, og det betyder, at Danske Rederiers årsdag nærmer sig.

I år holder Danske Rederier årsdag 27. maj med forudgående generalforsamling. Arrangementet er planlagt til at finde sted på Docken i Nordhavn.

”Vi håber inderligt, at det kan lade sig gøre at se medlemmer, samarbejdspartnere og venner af huset fysisk den 27. maj. Vi savner at være rigtigt sammen, og derfor går vi benhårdt efter at gennemføre et fysisk arrangement, hvis restriktionerne tillader det,” siger Anne H. Steffensen, adm. direktør i Danske Rederier.

Den seneste årsdag blev aflyst, og generalforsamlingen blev gennemført virtuelt. I år er håbet at samle op til 200 mennesker i de store og rå lokaler i Docken og streame arrangementet til øvrige interesserede. Uanset hvad vil både generalforsamling og årsdag blive gennemført virtuelt.

Årsdagen kommer til at kredse om Danmarks styrkeposition i global skibsfart og handel efter coronapandemien og ikke mindst den igangværende omstilling til CO2-neutral skibsfart.

”Omstillingsparathed har været et nøgleord for os alle det seneste år. Ikke mindst for rederierne, som har været kreative for at gennemføre besætningsskift og navigere i skiftende restriktioner både i Danmark og internationalt. Vi er omstillingsparate, hvis restriktioner spænder ben for vores årsdag, men vi krydser fingre for en god dag med rigtigt samvær den 27. maj,” siger Anne H. Steffensen.

Det vil være muligt for journalister at blive akkrediteret til årsdagen.

Se mere her

Program:

10.30 ANKOMST

11.00-11.05 VELKOMMEN v. Jacob Meldgaard, formand, Danske Rederier

11.05-11.30 DANMARKS GLOBALE POSITION Keynote speaker (will be announced closer to the event)

11.30-12.30 FIRST MOVERS ON CLIMATE – PERSPECTIVES AND DEMANDS FROM CUSTOMERS (English session)

Moderator: Ingrid Marie Andersen, Head of Decarbonisation Targets & LCA Maersk Decarbonisation, A. P. Moller-Maersk A/S

Jan Dieleman, President, Cargill Ocean Transportation

Claus Stig Pedersen, Head of Global Sustainability, Novozymes

Elisabeth Munck af Rosenschöld, Sustainability Manager, IKEA Supply AG

12.30-13.30 FROKOST

13.30-14.00 DIVERSITET OG DIGITALE ARBEJDSFORMER Nana Bule, CEO, Microsoft Denmark