04. marts 2019

Danske Rederier søger ansættelsesretsadvokat/juridisk konsulent

En af vores ansættelsesretsadvokater rykker videre til et at vores store medlemsrederier. Derfor søger vi en ansættelsesretsadvokat/juridisk konsulent med interesse for arbejdsret og arbejdsmarkedspolitik.

Du vil indgå i afdelingen for Arbejdsmarked, Rekruttering og Uddannelse, der har ansvaret for at forhandle overenskomster og yde rådgivning inden for det arbejds- og ansættelsesretlige område til vores medlemsrederier i Danske Rederier og i Færgerederierne. Afdelingen bistår blandt andet medlemsrederierne med løsning af sager vedrørende overenskomstfortolkning, ansættelser, ferie, graviditet/barsel, opsigelser m.v. Derudover formulerer vi uddannelsespolitik og arbejder med politisk interessevaretagelse på det arbejdsmarkedspolitiske område, såvel nationalt som internationalt.

Dine opgaver

Du vil sammen med kollegerne i afdelingen skulle rådgive medlemsrederierne inden for arbejds- og ansættelsesret samt deltage i overenskomstforhandlinger. Du vil få daglig kontakt med medlemsrederier, som opererer både nationalt og internationalt. Derudover vil du skulle bistå med at lave høringssvar, nyhedsbreve, betjene udvalg og udarbejde analyser. Det forudsættes, at du kan kommunikere på både dansk og engelsk.

Vi forventer, at du

• har en samfundsvidenskabelig baggrund (cand.jur., cand.merc. jur. eller lignende), eller har en maritim baggrund kombineret med relevant erhvervserfaring
  • har en brændende interesse for arbejdsret samt overenskomstforhold og mod på at tage en forhandling
  • har gerne relevant erfaring gerne fra ansættelse hos en interesseorganisation, et advokatfirma, et rederi, en relevant myndighed eller lignende
  • kan formidle en svær juridisk problemstilling i konkrete budskaber og kommunikere til både medlemsrederier og eksterne samarbejdspartnere
  • har politisk flair og har lyst til at arbejde strategisk med politisk interessevaretagelse
  • er en fleksibel holdspiller med engagement og godt humør

Du kan forvente

• mange udfordrende opgaver i et spændende og krævende miljø med dygtige kollegaer
  • høj grad af individuelt ansvar
  • godt samarbejde både internt og eksternt
  • løn og stillingsbetegnelse efter kvalifikationer

Er du interesseret?

Du kan få yderligere oplysninger om stillingen hos direktør Anne Windfeldt Trolle på tlf.: 20 60 69 64.

Send din ansøgning mærket ”Ansættelsesretsadvokat/juridisk konsulent”, CV og relevante bilag til hr@danishshipping.dk senest mandag den 18. marts 2019.

Vi forventer at afholde samtaler i uge 12 og 13, og det sker med henblik på tiltrædelse 1. maj 2019.

Danske Rederier

Danske Rederier er en interesse- og arbejdsgiverorganisation for danske rederier. Skibsfarten er Danmarks største eksporterhverv og kernen i Det Blå Danmark, som skaber 95.000 danske arbejdspladser. Dansk skibsfart står for kvalitetsskibsfart, der kombinerer ansvarlighed overfor sine omgivelser med stærk konkurrenceevne. Det Blå Danmark står for omkring 17 procent af den samlede danske eksport.

Se mere på www.danishshipping.dk.