09. september 2022

Administrativ assistent til ledelsessekretariat

Er du en sand blæksprutte, der aldrig siger nej til at hjælpe kollegaer eller andre med at løse en udfordring, komme i mål med dagligdagens mange opgaver samt løfte fælles ansvar?

Så er det formentlig dig, som vi står og mangler i vores engagerede team i ledelsessekretariatet.

Søfartens hus er omdrejningspunktet for dansk skibsfart i en international og spændende branche

Danske Rederier er en arbejdsgiver- og brancheforening i en international branche. Du og dine kollegaer i ledelsessekretariatet sørger for – sammen med resten af huset – at Søfartens hus i Amaliegade er åbent og altid fungerer til gavn for vores medlemmer, gæster og samarbejdspartnere fra både ind- og udland. Det er dig og dine kollegaer i ledelsessekretariatet, som dagligt understøtter huset med langt de fleste sekretariatsopgaver.

Tilsvarende vil du sammen med dine kolleger i ledelsessekretariatet være ansvarlig for mødeplanlægning, herunder indkaldelse og afvikling af møder samt arrangementer. Det er vigtigt for os, at du kan skabe en behagelig og imødekommende stemning. I en international branche – som vores – omfatter det også de personer, som ikke måtte tale dansk. Den optimale kandidat har sans for at løse opgaverne, før de bliver givet.

Dine opgaver vil være at bistå med planlægningen af arrangementer, herunder sørge for tilmeldinger, programmer, udarbejde deltager- og navnelister samt andet praktisk. Du vil også bistå med mødeindkaldelser, udarbejdelse af dagsordener m.v. Da vi skal have implementeret en ny hjemmeside, vil du også blive involveret i opdateringen samt overgangen, herunder opdatering af medlemslister, kontakter m.v. Du må også forvente at hjælpe ved større arrangementer, ligesom det må forventes, at du kan blive sendt ud med materialer og gaver til eksterne i Københavnsområdet. Herudover vil der være en række ad hoc-opgaver af administrativ karakter.

Attraktiv arbejdsplads

Du bliver en central del af en moderne og åben erhvervsorganisation, hvor der er plads til stor personlig udfoldelse, højt til loftet og et fladt hierarki. Vi byder nye ideer velkomne og lægger vægt på at være en arbejdsplads, hvor vi arbejder mod fælles mål ad nye veje. Vi er en arbejdsplads med fokus på trivsel, hvor vi værner om det gode samarbejde og et højt humør. Samtidig kan du se frem til udfordrende og forskelligartede opgaver i et spændende og krævende miljø med dygtige og kompetente kollegaer, hvor vi løser opgaverne ud fra en høj faglig standard.

Løn efter kvalifikationer.

Din profil

Vi forestiller os, at du enten har færdiggjort en gymnasial uddannelse eller lignende, tidligere har haft lignende beskæftigelse eller været kontorelev/-assistent, eller at du måske blot har mod på og lyst til at prøve nye udfordringer. Vi vil bygge videre på dine kompetencer og forhåbentlig kunne tilføre dig nye og relevante kompetencer, som du kan bruge senere hen i din karriere. Erfaring fra tidligere eller lignende job er ikke et krav, men kun en fordel.

Vi forventer, at du er:

• imødekommende med et godt humør,
  • har flair for IT og gerne kendskab til Office-pakken,
  • servicemindet og med lyst til at samarbejde,
  • detaljeorienteret og har flair for at sætte ting i system
  • mødestabil og god til at overholde aftaler og tidsfrister,
  • ansvarsopsøgende, initiativrig og kan prioritere mellem flere opgaver på én gang, samt
  • kan begå dig på engelsk i daglig tale.

Vi glæder os til at høre fra dig

Du kan få yderligere oplysninger om stillingen ved at kontakte sekretariatschef Sofie Gravers Jacobsen på tlf. 60 68 09 82. Stillingen, der er tidsbegrænset frem til den 30. september 2023 men med mulighed for forlængelse, er normeret til 30-35 timer om ugen med mulighed for betalt ekstra- og overarbejde fx i forbindelse med arrangementer.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV og relevante bilag (fx udtalelser og referencer) til HR@danishshipping.dk senest september 2022. Du skal i emnefeltet på mailen angive ”administrativ assistent”.

Vi forventer at afholde samtaler løbende med henblik på tiltrædelse snarest muligt.

Danske Rederier

Danske Rederier er en interesse- og arbejdsgiverorganisation for danske rederier. Skibsfarten er Danmarks største eksporterhverv og kernen i Det Blå Danmark, som skaber mere end 100.000 danske arbejdspladser. Vi er et vigtigt erhverv lige fra hovedstad til yderkommuner, herunder også færgefarten, som er en integreret del af den danske infrastruktur. Dansk skibsfart står for kvalitetsskibsfart, der kombinerer ansvarlighed overfor sine omgivelser med stærk konkurrenceevne. Danske rederier står for omkring 22 procent af den samlede danske eksport. Se mere på www.danishshipping.dk.