30. august 2019

Danske Rederier søger skarp sekretariatschef til Ledelsessekretariatet

Du bliver chef for 3 medarbejdere i Ledelsessekretariatet. Sekretariatet bistår ledelsen og den administrerende direktør i det daglige arbejde. Derudover favner opgaverne i Ledelsessekretariatet bredt: fra forberedelse af møder samt betjening af vores bestyrelser, projektledelse og -styring af strategiske projekter, opgaver for ledelsen til udvikling og afholdelse af større arrangementer.

Arbejdet er præget af en travl hverdag og mange ad hoc-opgaver. Du forventes selv at kunne være med til at præge løsningerne og prioritere, når der er travlt. De mange projekter kræver præcision og opfølgning på løbende deadlines, og vi forventer derfor, at du kan løse opgaver selvstændigt og kan tænke flere led frem. En stor del af arbejdet kræver inddragelse af relevante kollegaer i huset og medlemmer, så gode samarbejdsevner og en åben tilgang til opgaveløsning er et must.

Du får rig mulighed for at oparbejde et netværk blandt vores medlemmer i rederierne, relevante offentlige myndigheder og andre danske og internationale samarbejdspartnere.

Attraktiv arbejdsplads

Du bliver en central del af en moderne og åben erhvervsorganisation, hvor der er plads til stor personlig udfoldelse og fladt hierarki. Vi byder nye ideer velkomne og lægger vægt på at være en arbejdsplads, hvor vi arbejder mod fælles mål ad nye veje og hjælper hinanden på tværs af organisationen. Du kan se frem til udfordrende opgaver i et spændende og krævende miljø med dygtige og samarbejdsorienterede kollegaer.

Vi tilbyder en god lønpakke efter kvalifikationer.

Om dig

Vi forventer, at du har en relevant samfundsvidenskabelig eller anden relevant uddannelse og har sans for detaljen og forstår vigtigheden af faglig kvalitetssikring.

Vi lægger også vægt på, at du er god til at formidle et tillidsfuldt samarbejde med både interne og eksterne parter og samtidig er god til at arbejde selvstændigt og tør opsøge ansvar. Vi ser gerne, at du har erfaring med strategiarbejde, planlægning af processer og understøttelse af en direktion, topleder eller lignende. Det er desuden en fordel, hvis du har flair for kommunikation og visuel formidling.

Du skal være velformuleret både i tale og på skrift – også på engelsk, da det er en del af vores daglige sprog.

Endelig forventer vi, at du er robust og engageret og kan bevare humøret i pressede situationer.

Vi glæder os til at høre fra dig

Du kan få yderligere oplysninger om stillingen ved at kontakte nuværende chef for ledelsessekretariatet Pernille Kempf på 24 67 28 66 eller adm. direktør Anne H. Steffensen på tlf. 24 34 37 75.

Send din ansøgning mærket ”sekretariatschef”, CV og relevante bilag til hr@danishshipping.dk senest mandag den 16. september 2019. Vi håber at afholde samtaler i slutningen af september med henblik på start den 1. november 2019.

Danske Rederier
Danske Rederier er en interesse- og arbejdsgiverorganisation for danske rederier. Skibsfarten er Danmarks største eksporterhverv og kernen i Det Blå Danmark, som skaber 95.000 danske arbejdspladser. Vi er et vigtigt erhverv lige fra hovedstad til yderkommuner, herunder også færgefarten, som er en integreret del af den danske infrastruktur. Dansk skibsfart står for kvalitetsskibsfart, der kombinerer ansvarlighed overfor sine omgivelser med stærk konkurrenceevne. Se mere på www.danishshipping.dk.