03. november 2020

Er du vores nye maritime blæksprutte? Konsulent til ledelsessekretariatet (Barselsvikariat)

Vil du være med til at sikre god og kvalificeret betjening af ledelsen i Danske Rederier og samtidig varetage afvikling af større events og drive udviklingsopgaver? Danske Rederier søger en dygtig generalist til at indgå i teamet i Ledelsessekretariatet.

Om Ledelsessekretariatet

Du vil indgå som en del af teamet i Ledelsessekretariatet, hvor vi primært bistår ledelsen i det daglige arbejde. Derudover favner opgaverne i Ledelsessekretariatet bredt: Fra udvikling og afholdelse af større arrangementer til projektledelse af selvstændige strategiske projekter, opgaver for Arbejdsmarked, Rekruttering og Uddannelse – den juridiske afdeling, understøtte den kommunikative indsats på vores hjemmeside og til medlemmerne, forberedelse af materiale til møder i udvalg samt betjening af forskellige bestyrelser.

Dine opgaver

Dit arbejde vil være præget af mange ad hoc-opgaver, hvor vi forventer, at du er med til at præge løsningerne og selv kan prioritere arbejdsopgaverne, når der er travlt. De længerevarende projekter kræver præcision og opfølgning på løbende deadlines, og det forventes derfor, at du kan løse opgaver selvstændigt og kan tænke flere led frem. En stor del af arbejdet kræver inddragelse af relevante kollegaer i huset og medlemmer, så gode samarbejdsevner og en åben tilgang til opgaveløsning er et must.

Opgaverne kan spænde fra uddannelsesudvikling i samarbejde med vores kompetencecenter til udvikling af efteruddannelsesdage for hele husets mange profiler fra ingeniører, generalister, jurister, service-management teamet og underviserne.

Dine første opgaver vil være at varetage en række tværfaglige projekter. Desuden kommer du til at løse opgaver for vores arbejdsmarkedsafdeling – herunder assistere ved overenskomstfornyelse, varetage løbende sekretær- og rutineopgaver for arbejdsmarkedsafdelingen samt arbejde med vores indsats for at rekruttere flere kvinder til den maritime branche. Projekterne vil ofte både være interne og eksterne, hvor der samarbejdes med medlemmer, relevante organisationer og parter i Det Blå Danmark.

Vi tilbyder

• Mange forskelligartede opgaver i en spændende branche.
  • Godt samarbejde internt og eksternt.
  • Fagligt dygtige kollegaer med stort engagement.
  • Stor snitflade til medlemmerne.

Løn og stillingsbetegnelse efter kvalifikationer.

Din profil

• Har en relevant universitetsuddannelse fx cand.scient.pol., cand.soc., cand.scient.adm., cand.merc. eller anden relevant baggrund. Nyuddannede med studiejoberfaring kan også komme i betragtning.
  • Har kendskab til og/eller interesse for organisationsarbejde.
  • Har medlemsgehør og er detaljeorienteret, struktureret og præcis i din opgavevaretagelse.
  • Er serviceminded og god til at samarbejde og arbejde projektorienteret, og favne mange fagligheder, når de gode løsninger skal udvikles.
  • Kan både lide at arbejde med dag-til-dag deadlines på et ofte travlt kontor og med længerevarende projekter.
  • Er velformuleret både i tale og på skrift på dansk og engelsk.
  • Er rutineret bruger af Office-pakken, herunder PowerPoint og Excel.
  • Er social, engageret, fleksibel, humørfyldt og har en god portion gåpåmod.

Vi glæder os til at høre fra dig

Du kan få yderligere oplysninger om stillingen i Ledelsessekretariatet hos sekretariatschef Sofie Gravers Jacobsen på telefon 60 68 09 82.

Send din ansøgning mærket ”Konsulent til LS”, CV og relevante bilag til hr@danishshipping.dk senest den 16. november 2020, kl. 12.00. Vi kalder løbende til samtaler, der vil blive afholdt uge 47-48 med henblik på tiltrædelse 1. januar 2021.

Stillingen er som konsulent i ledelsessekretariatet i et barselsvikariat, der løber frem til april 2022.

Danske Rederier
Danske Rederier er en interesse- og arbejdsgiverorganisation for danske rederier. Skibsfarten er Danmarks største eksporterhverv og kernen i Det Blå Danmark, som skaber 95.000 danske arbejdspladser. Vi er et vigtigt erhverv lige fra hovedstad til yderkommuner, herunder også færgefarten, som er en integreret del af den danske infrastruktur. Dansk skibsfart står for kvalitetsskibsfart, der kombinerer ansvarlighed overfor sine omgivelser med stærk konkurrenceevne. Danske rederier står for omkring 17 procent af den samlede danske eksport. Se mere på www.danishshipping.dk.