20. oktober 2021

Er du vores nye maritime blæksprutte?

Danske Rederier søger en assistent til vores Ledelsessekretariat.

Trives du med at jonglere mange forskellige opgaver i højt tempo? Motiveres du af at bidrage til at skabe de bedst mulige rammer for Danske Rederiers ledergruppe og kollegaer? Har du lyst til at være en del af et fagligt stærkt miljø, hvor engagement, drive, højt humør og samarbejde præger hverdagen? Og er du fleksibel, serviceminded og ansvarsbevidst? Så er jobbet som assistent i Ledelsessekretariatet hos Danske Rederier måske lige noget for dig.

Attraktiv arbejdsplads

Du bliver en del af en moderne og åben erhvervs- og arbejdsgiverorganisation, hvor vi spiller hinanden gode, og hvor nye ideer samt pragmatik sagtens kan følges ad. Du vil få udfordrende opgaver i et fagligt miljø, og du vil møde dygtige og målrettede kollegaer.

Du vil indgå som en del af teamet i Ledelsessekretariatet, hvor vi primært bistår ledelsen i det daglige arbejde og kontakten til udvalg, bestyrelser og medlemmer. Vi leder derfor efter en kollega med et imødekommende væsen og et udpræget servicegen.

Dine arbejdsopgaver vil være meget varierede og vil blandt andet omfatte:

• Sekretæropgaver forbundet med forberedelse af materiale til udvalg og bestyrelser
  • Assistentopgaver for den adm. direktør
  • Kalenderstyring
  • Mødebookning
  • Korrespondance og opfølgning på invitationer og mails
  • Oprettelser og ajourføringer i vores medlemsdatabase
  • Vedligeholdelse og opdatering af hjemmeside
  • Servicering og kontakt til vores medlemmer
  • Planlægning og praktisk afvikling af møder og events samt bistand ved events og arrangementer
  • Almene sekretæropgaver

Løn efter kvalifikationer.

Din profil

Vi forestiller os, at du er kontoruddannet med en overbygning på fx diplomuddannelse eller administrationsbachelor. Som vores nye kollega skal du være selvstændig og initiativrig. Der arbejdes ofte i et ganske højt tempo, hvilket stiller krav til dine evner til at planlægge og prioritere, så fleksibilitet og omstillingsparathed kendetegner dine tilgang til opgaver og arbejdstid. Samtidig er det vigtigt, at du er en holdspiller, der forstår at samarbejde med andre faggrupper.

Vi forventer derfor, at:

• Du er omhyggelig og præcis i opgaveløsningen, og kan håndtere mange bolde i luften i en til tider hektisk hverdag på kontoret.
  • Du har medlemsgehør og er detaljeorienteret, struktureret og præcis i din opgavevaretagelse.
  • Du er velformuleret både i tale og på skrift på dansk og engelsk.
  • Du er rutineret bruger af Office-pakken, herunder PowerPoint og Excel.
  • Du har en stærk faglighed, integritet og professionalisme inden for sekretærarbejdet.
  • Du har sans for detaljer og er kvalitetsorienteret.
  • Du er robust, imødekommende og serviceminded.
  • Du arbejder struktureret, selvstændigt og tager ansvar for opgaverne.

Vi glæder os til at høre fra dig

Du kan få yderligere oplysninger om stillingen ved at kontakte sekretariatschef Sofie Gravers Jacobsen på tlf. 60 68 09 82.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV og relevante bilag på mail HR@danishshipping.dk senest onsdag den 10. november 2021. Du skal i emnefeltet på mailen angive ”Assistent til LS”.

Vi kalder løbende til samtaler, der vil blive afholdt i ugerne 46, 47 og 48 med henblik på tiltrædelse 1. januar 2022.

Danske Rederier
Danske Rederier er en interesse- og arbejdsgiverorganisation for danske rederier. Skibsfarten er Danmarks største eksporterhverv og kernen i Det Blå Danmark, som skaber 97.000 danske arbejdspladser. Vi er et vigtigt erhverv lige fra hovedstad til yderkommuner, herunder også færgefarten, som er en integreret del af den danske infrastruktur. Dansk skibsfart står for kvalitetsskibsfart, der kombinerer ansvarlighed overfor sine omgivelser med stærk konkurrenceevne. Danske rederier står for omkring 26 procent af den samlede danske eksport. Se mere på www.danishshipping.dk.