09. september 2022

Færgerederierne genvælger bestyrelse

På årets generalforsamling i Færgerederierne er der genvalg til hele bestyrelsen. Adm. direktør for MOLSLINJEN Carsten Jensen fortsætter som formand, og adm. direktør for Scandlines, Carsten Nørland fortsætter ligeledes som næstformand.

Der var genvalg til samtlige bestyrelsesmedlemmer i Færgerederierne på dagens generalforsamling. Færgerederierne har Molslinjen, Scandlines og ForSea som medlemmer og Læsøfærgen og Småøernes Færgeselskaber som associerede medlemmer.

Dermed kan Molslinjens adm. direktør Carsten Jensen se frem til endnu et år som formand i Færgerederierne.

”Jeg er glad for genvalget til formandsposten, og jeg ser frem til endnu et år i tjeneste for færgerne herhjemme. Færgerne står et rigtig godt sted, hvor vi netop har overstået en god sommer, som minder om dem, vi kender, fra før pandemien. Det glæder vi os over, men vi er samtidig meget opmærksomme på den vanskelige situation, vi også er i pga. høje energipriser og høj inflation. Så hvis man skal holde den positive tilgang, så bliver det kommende år helt sikkert ikke kedeligt,” siger Carsten Jensen.

Carsten Nørlandadm. direktør i Scandlines fortsætter i bestyrelsen som næstformand, og ForSeas adm. direktør, Kristian Durhuus er fortsat medlem af bestyrelsen.

Årsberetning klar

I forbindelse med årets generalforsamling er årsberetningen offentliggjort. Her kan du blandt andet finde tal på færgeaktiviteten i 2021 og læse om den grønne omstilling:

Efter dagens generalforsamling ser Færgerederiernes bestyrelse således ud:

Formand: Adm. direktør Carsten Jensen, MOLSLINJEN A/S

Næstformand: Adm. direktør Carsten Nørland, Scandlines Danmark