11. september 2021

Færgerederierne vælger ny formand

På årets generalforsamling i Færgerederierne er adm. direktør for MOLSLINJEN Carsten Jensen valgt til ny formand. Ny næstformand bliver adm. direktør for Scandlines, Carsten Nørland.

Det bliver Molslinjens adm. direktør Carsten Jensen, som tager formandsposten i Færgerederierne. Han er netop blevet enstemmigt valgt på årets generalforsamling.

Carsten Jensen overtager dermed posten fra Søren Poulsgaard Jensen som efter eget valg har forladt Scandlines og dermed posten som formand i Færgerederierne. Carsten Nørland, adm. direktør i Scandlines indtræder i bestyrelsen og bliver ny næstformand.

Endelig fortsætter ForSeas adm. direktør, Kristian Durhuus som medlem af bestyrelsen.

”Færgerne binder landet sammen og er en uundværlig del af vores infrastruktur i Danmark. Jeg er enormt glad for at få lov til at tage roret i Færgerederierne og dermed i endnu højere grad være med til at præge fremtiden for dansk færgefart. Jeg vil gerne takke Søren Poulsgaard for hans store arbejde som formand for Færgerederierne og ønske ham god vind på hans videre færd,” siger Carsten Jensen.

Årsberetning klar

I forbindelse med årets generalforsamling er årsberetningen offentliggjort. Her kan du blandt andet finde tal på færgeaktiviteten i 2020 og læse om den grønne omstilling:

”Corona har også sat sine spor det seneste år, og selvom flere af os har haft en god sommer med mange gæster, tør jeg godt sige, vi alle glæder os til, at verden bliver endnu mere normal, og færgerne igen fyldes helt af rejsende og pendlere. Jeg håber vi ser frem mod et år uden restriktioner og med teknologiske landvindinger, der kan bringe os endnu tættere på en klimaneutral fremtid,” siger Carsten Jensen.

Efter dagens generalforsamling ser Færgerederiernes bestyrelse således ud:

Formand: Adm. direktør Carsten Jensen, MOLSLINJEN A/S

Næstformand: Adm. direktør Carsten Nørland, Scandlines Danmark