20. december 2017

Jobopslag: Vil du være chef for innovation i Danmarks største eksporterhverv?

Danske Rederier, som er erhvervsorganisation for Danmarks største eksporterhverv, søger en nytænkende digitaliserings- og innovationschef, der kan stå i spidsen for at udvikle rederierhvervets innovations- og forskningspolitik, samt være omdrejningspunkt for erhvervets fælles videndeling og indsats på digitalisering.

Dine opgaver

Sammen med dine kollegaer i afdelingen for Forretningsudvikling og Kommunikation skal du gøre Danske Rederier til en toneangivende organisation indenfor maritim innovation og digitalisering.

Du vil arbejde med udvikling af rederierhvervets innovations-, digitaliserings- og forskningspolitik. Med nye digitale forretningsmodeller og arbejdsformer bliver du den drivende kraft, der får til opgave at sikre, at de danske rederier høster mulighederne ved den digitale omstilling.

Samtidig skal du være katalysator i de fælles bestræbelser for at digitalisere og udvikle samarbejdsflader mellem myndigheder og rederier. Det kan være alt fra skibenes rapporteringer ved havneanløb til regelsæt, som skal gøres smidigere med henblik på at styrke erhvervets konkurrenceevne.

Du skal have antennerne ude og gribe nye strømninger indenfor maritim teknologi og digitalisering. En vigtig opgave bliver at gøre ny viden og nye indsigter tilgængelige for vores medlemmer via direkte kommunikation, arrangementer og seminarer.

For at kunne løfte opgaven i fællesskab med Danske Rederiers medlemmer, bliver du tovholder for at etablere og drive et formaliseret forum for rederierhvervets digitaliserings- og innovationsindsats. Endelig så får du til opgave, at udvikle en klar profil for Danske Rederier på innovationsområdet.

Vi forventer, at du

• har relevant erfaring og nysgerrighed indenfor innovation og digitalisering, så du kan drive succesrige processer op imod både myndigheder, medlemmer og andre interessenter
  • har solid forståelse for innovation og digitalisering, så du hurtigt kan fange centrale udviklingstendenser, og samtidig tænke i, hvordan de strømninger kan gøre en forskel for det danske rederierhverv og hvordan den type indsigter kan blive spredt i branchen
  • er serviceminded og indstillet på at være tovholder i varetagelsen af de daglige opgaver samt betjening af medlemsudvalg m.v. Kendskab til søfart er en fordel, men ikke et absolut krav
  • kan samarbejde på tværs af faglighed og organisationer, og evner at inspirere og skabe netværk med de relevante interessenter
  • er ansvarsopsøgende og initiativrig, samt evner selvstændigt at starte forløb eller tiltag og føre dem til ende til gavn for medlemmer og andre involverede interessenter
  • er velformuleret både i tale og på skrift – også på engelsk
  • har gå-på-mod, er engageret, fleksibel og ikke mindst har et godt humør

Du kan forvente

• udfordrende og varierende opgaver i et spændende og krævende miljø med dygtige kollegaer
  • gode kollegaer og tæt samarbejde på tværs af organisationen med et strategisk indsatsområde, som angår alle, hvorfor du skal evne at bygge bro mellem mange typer fagligheder
  • solid mulighed for at præge de danske rederiers tilgang til innovation og digitalisering
  • løn efter kvalifikationer

Er du interesseret?

Du kan få yderligere oplysninger om stillingen i afdelingen for Forretningsudvikling og Kommunikation hos direktør Jakob Ullegård på telefon: 51 15 60 08

Send din ansøgning mærket ”digitaliserings- og innovationschef”, CV og relevante bilag til hr@danishshipping.dk senest torsdag den 11. januar 2018.

Vi forventer at afholde samtaler i uge 3 og 4, og det sker med henblik på tiltrædelse 1. marts 2018.

Danske Rederier
Danske Rederier er en interesse- og arbejdsgiverorganisation for danske rederier. Skibsfarten er Danmarks største eksporterhverv og kernen i Det Blå Danmark, som skaber 95.000 danske arbejdspladser.
Dansk skibsfart står for kvalitetsskibsfart, der kombinerer ansvarlighed overfor sine omgivelser med stærk konkurrenceevne. Det Blå Danmark står for ca. 25 procent af den samlede danske

eksport.

Læs Danske Rederiers nye strategi for 2018-2021 - Ahead of the curve