01. september 2021

Kom til klimakonference med rabat

En perlerække af talere venter, når Shippingwatch 21. september inviterer til konference om dekarbonisering af skibsfarten. Medlemmer af Danske Rederier kan få rabat på arrangementet.

Ingredienserne til en spændende dag med CO2-reduktioner på programmet er klar:

IMO og EU har sat rammerne for, hvordan skibsfarten og den maritime industri skal nedbringe CO2-udledningen. Samtidig har IPCCs nye klimarapport tegnet et dystert billede af, hvad der sker, hvis den globale opvarmning ikke bremses.

Det er grundlaget for en konference om dekarbonisering af skibsfarten, som Shippingwatch holder 21. september i København.

Blandt talerne er repræsentanter fra Maersk, Mærsk Mc-Kinney Møller Center for Zero Carbon Shipping, MAN Energy Solutions og Danske Rederier.

”Det er en kæmpe opgave at omstille skibsfarten til at blive klimaneutrale. Men selvom det virker som et mål langt ude i fremtiden, sker der virkelig meget i øjeblikket, og dekarbonisering af skibsfarten er en kerneopgave for os,” siger Lars Olsen Hasselager, klimachef i Danske Rederier, som er blandt talerne til konferencen.

”Tilgængelighed af nye, alternative brændstoffer er uden tvivl en af de største faktorer i forhold til at nå vores ambitiøse mål om at have en klimaneutral flåde i 2050. Vi har brug for et internationalt lederskab i en global branche, men oplever at EU om nogen har taget klimadagsordenen til sig. Det er helt centralt, at EU’s initiativer bliver trædestenen for globale tiltag. Det er noget af det, jeg ser frem til at debattere på konferencen,” siger Lars Olsen Hasselager.

Medlemmer af Danske Rederier kan få rabat på arrangementet.

Læs mere og se hele programmet her.