Alle nyheder

31. august 2018

Nyhed

Maritime Disruptors Academy fortsætter succesen

Nye teknologier kan få stor betydning for den maritime industri i de kommende år. Maritime Disrupters Academy, der netop er gået i luften for anden gang, udforsker hvordan rederier og andre maritime aktører kan anvende disse teknologier til at udvikle forretningen.

Den 27. og 28. august blev der taget hul på anden omgang af Maritime Disruptors Academy i Danske Rederier.

 

Deltagerne, der både kommer fra rederier og andre områder i det Blå Danmark, og desuden tæller studerende og maritime iværksættere, gik aktivt ind i anvendelsen af nye teknologier og tankegange.

Mange nye teknologier banker på døren til den maritime sektor. Kunstig intelligens, robotter, Internet of Things, blockchain og 3D print er nogle af de elementer, som kan få betydning for den maritime sektor i de kommende år. Men hvordan og hvornår? Og hvorledes kan rederierne og andre maritime aktører bruge teknologien til at skabe nye forretningsmuligheder?

 

Der er nogle af de spørgsmål, som Danske Rederier i samarbejde med Dare Disrupt tog op, mens deltagerne fik indsigt i og konkrete værktøjer til at arbejde med de forandringer, som de nye teknologier giver.

 

”Det er virkelig interessant at komme nærmere ind på livet af buzzwords som ’Disruption’ og ’Eksponentiel udvikling’ og at dykke ned i de forskellige teknologier. Men det bliver især spændende, når man oplever det samspil, der opstår blandt deltagerne i forhold til at udtænke nye, mulige scenarier for sektoren,” siger Asbjørn Overgaard Christensen, digitaliserings- og innovationschef i Danske Rederier.

 

Det er anden gang Maritime Disruptors Academy afholdes. Første gang var i januar og februar i år, hvor 40 deltagere fra både rederier og relevante studier deltog. I evalueringen af det første seminar ville hele 92 pct. af deltagerne anbefale det til deres kollegaer.

 

Maritime Disrupters Academy forløber over to moduler af to dage. Andet modul af denne sommers seminar finder sted 10. og 11. september.