08. januar 2014

Ny offshore-sektion i Rederiforeningerne

Væksten er stor og vækstpotentialet endnu større, når det kommer til de maritime aktiviteter knyttet til offshore. Som en naturlig konsekvens har Rederiforeningerne derfor pr. 1. december 2013 etableret en offshore-sektion bestående af to medarbejdere.

Sektionen ledes af offshorechef Michael Wengel-Nielsen, som har arbejdet i Rederiforeningerne i en årrække.

"Offshore er et område, vi har stigende fokus på i dansk skibsfart, og vi tilfører nu flere ressourcer til området ved at etablere en selvstændig offshore-sektion, der er dedikeret til at skabe de bedst mulige betingelser for de medlemmer af Danmarks Rederiforening og Rederiforeningen af 2010, der er beskæftiget på området. Desuden sætter vi løbende fokus på offshore ved at afholde fokusmøder centrale steder, hvor vi samler alle relevante interessenter, senest i ’offshore-hovedstaden’ Esbjerg," siger vicedirektør i Danmarks Rederiforening Jan Fritz Hansen.

Med en årlig omsætning, der anslås til cirka 10 milliarder kroner og en beskæftigelse på op mod 20.000 personer, er de danske maritime aktiviteter relateret til offshore en vækstmotor i ikke kun Det Blå Danmark, men også i den danske økonomi.