Rederiernes talentnetværk er i vækst

07.02.2018 Nyhed

Talentnetværket – Young Propellers Club – holder sin årlige generalforsamling i dag. Formand Øyvind Hatlestad fra Viking Supply Ships kan gøre status for et netværk, der er i vækst, og som består af nogle af rederiernes dygtigste unge talenter.

Young Propellers Club blev stiftet i 2013 på initiativ fra Danske Rederier og formand for netværket Rederklubben, Jens Ditlev Lauritzen. I løbet af de første fem år er netværket kun blevet større, og har i dag godt 45 medlemmer fra i alt 22 rederier.

”Vi har været inde i en meget positiv udvikling, og ser en stigende interesse for at komme med i netværket. Vi ønsker at give medlemmerne mulighed for at lære hinanden og branchen bedre at kende, så de også på længere sigt kan dele udfordringer og erfaringer, der kan styrke deres karriereforløb,” siger Øyvind Hatlestad, formand for Young Propellers Club.

Medlemmerne af Young Propellers Club bliver indstillet af ledelsen i deres rederi, og søger herefter om optagelse i netværket. For at deltage skal man være under 40 år på indmeldelsestidspunktet og have udvist potentiale indenfor sit felt.

Netværket mødes 5-6 gange om året, hvor faglige oplæg kombineres med socialt samvær. Det seneste år har blandt andet budt på oplæg fra Trond Myklebust,  CEO i Viking Supply og Mads Peter Zacho, CEO i J. Lauritzen.

”Young Propellers Club er et fagligt netværk, hvor vi alle har den samme interesse. Derfor kombinerer vi som udgangspunkt et fagligt og tankevækkende oplæg med mere uformelt samvær, og vi lægger vægt på, at man tager noget med sig fra hvert møde. Jeg er meget glad for, at flere rederier har stillet op og delt deres erfaringer med medlemmerne. Det vil vi helt klart fortsætte med i de kommende år,” siger Øyvind Hatlestad.

Bliv medlem af Young Propellers Club

Der er optagelse i YPC hele året igennem og interesserede kan henvende sig til Danske Rederier på ypc@danishshipping.dk for mere information.

Bestyrelsen for Young Propellers Club består i dag af fire medlemmer:

Øyvind Hatlestad, Legal/Tax Manager, Viking Supply Ships A/S (formand)

Andreas Brix Nolsøe Wielandt, Chartering Manager, J. Lauritzen A/S (næstformand)

Camilla Skovbjerg Scheffmann, IT Team Lead & Project Manager, DFDS A/S

Nicolai Gjetting Andersen, Superintendent, DFDS A/S

Tilmeld nyheder

Meld dig til 'Seneste nyt' og du får automatisk en meddelelse pr. mail, når der er nyt fra Danske Rederier.

1. Rasmus Bebe
    Pressechef, Danske Rederier