08. januar 2021

Selvstændig lønmedarbejder med mod på HR-opgaver

Har du godt styr på løn og ansættelsesforhold? Kan du sørge for korrekt og rettidig lønudbetaling, og har du en god portion økonomiforståelse? Så er det måske dig, vi står og mangler.

Vi søger en dygtig og kompetent lønmedarbejder, som forstår det ansvar, der ligger i at administrere lønnen for alle ansatte i Danske Rederier samt nogle af lejerne i vores hus i Amaliegade. Du får stort ansvar fra dag et, som du skal kunne løfte selvstændigt i dit daglige arbejde.

Dine ansvarsområder og primære arbejdsopgaver

Du skal ud over at sikre den faste månedlige lønudbetaling kunne vejlede medarbejderne og ledelsen om relevante forhold inden for ansættelsesretten. Da vi også varetager lønadministrationen for flere af vores lejere, så er det særlig vigtigt, at du holder dig opdateret og proaktivt opsøger nye løsninger.

Du vil i det daglige sidde sammen med økonomiteamet, da du også kommer til at løse andre lønrelevante økonomiopgaver såsom udlæg, kreditkort, bilordning og medarbejderens abonnementer. Du vil sparre med økonomidirektøren, men herudover kommer du også til at samarbejde direkte med lejerne samt vores ledelsessekretariat, der bistår med flere HR-opgaver.

Det er vigtigt, at du har godt styr på ansættelsesret, herunder relevant lønmodtagerlovgivning såsom funktionærloven, ferieloven, barselsloven mv. Du vil skulle omsætte dette i ansættelseskontrakter og tillæg hertil. Da du selv varetager hele lønadministrationen er det derfor særlig vigtigt, at du har gode kompetencer og gerne et netværk at trække på, når det gælder følgende opgaver såsom:

• Administrere og håndtere overarbejdsbetaling, kørselsgodtgørelse, ferie- og fraværsregistrering mv.
  • Håndtering af refusioner såsom barsels- og dagpengerefusion, samt søge andre tilskudsordninger.
  • Indberetning til Danmarks Statistik, Skattestyrelsen, pensionsselskaber m.fl.
  • Vedligeholdelse og udvikling af personalesystemer og -politikker.

Attraktiv arbejdsplads

Du bliver en del af en moderne og åben erhvervsorganisation, hvor der er plads til stor personlig udfoldelse og et fladt hierarki. Vi byder nye ideer velkomne og lægger vægt på at være en arbejdsplads, hvor vi arbejder mod fælles mål ad nye veje, og hvor vi gennem det gode samarbejde skaber de bedste resultater. Samtidig kan du se frem til udfordrende opgaver i et spændende og krævende miljø med dygtige kollegaer.

Løn efter kvalifikationer.

Din profil

• Du kan tilrettelægge eget arbejde og kan se udviklingspotentiale.
  • Du holder dig løbende orienteret og ajour på ny og relevant lovgivning samt praksis.
  • Du har kendskab til lønsystemer (i dag benytter vi Lessor), men ikke bange for at skifte til nyt.
  • Du har flair for IT og digitale løsninger samt en rimelig portion systemforståelse (fx kendskab til Microsoft Office, HR-systemer, men også elektroniske registrerings- og bilagssystemer).
  • Du er selvstændig og bidrager til samarbejdet for at opnå de bedste fælles resultater.
  • Du er strukturet, grundig og har sans for detaljerne.
  • Du gør en dyd ud af at være udadvendt, serviceminded, imødekommende og professionel.
  • Du er velformuleret i tale og på skrift – også på engelsk, da flere af lejerne er engelsktalende.
  • Du er en glad person med en god portion humor, også selvom tempoet nogle gange bliver højt.

Er du interesseret?

Du kan få yderligere oplysninger om stillingen, som ligger i hjertet af København, ved at kontakte økonomidirektør Thomas S. Prebendorf på telefon 33 48 92 15.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV og relevante bilag på mail HR@danishshipping.dk senest torsdag den 21. januar 2021. Du skal i emnefeltet på mailen angive ”lønmedarbejder”.

Vi håber at holde samtaler i slutningen af januar og med tiltrædelse gerne den 1. marts 2021.

Danske Rederier

Danske Rederier er en interesse- og arbejdsgiverorganisation for danske rederier. Skibsfarten er Danmarks største eksporterhverv og kernen i Det Blå Danmark, som skaber 95.000 danske arbejdspladser. Vi er et vigtigt erhverv lige fra hovedstad til yderkommuner, herunder også færgefarten, som er en integreret del af den danske infrastruktur. Dansk skibsfart står for kvalitetsskibsfart, der kombinerer ansvarlighed overfor sine omgivelser med stærk konkurrenceevne. Det Blå Danmark står for omkring 17 procent af den samlede danske eksport. Se mere på www.danishshipping.dk.