13. december 2019

Invitation

Støtte til innovationsprojekter

Danske Rederier inviterer til morgenseminar om støttemuligheder til innovationsprojekter

Forandringens vinde blæser over shipping i disse tider, branchen står over for nye udfordringer, især anført af ambitiøse klimamål, miljøregulering, store muligheder i digitalisering og mange nye, spirende startup-virksomheder.

Derfor søsættes mange nye forsknings- innovations- og udviklingsprojekter, og endnu flere afsøger lige nu mulighederne for at igangsætte projekter. Men det kan være lidt af en jungle at finde rundt i virksomhedernes muligheder for at minimere risici ved udviklings- eller demonstrationsprojekter.

”Vi oplever desværre, at mange virksomheder nærmest afskriver støttemuligheder på forhånd, da de ikke har tilstrækkeligt kendskab til, hvordan de skal agere i de mange tilbud og ordninger, der er til rådighed. Det vil vi gerne afhjælpe og guide dem i med et arrangement som dette,” siger Asbjørn Overgaard Christiansen, Innovationschef i Danske Rederier.

Derfor inviterer Danske Rederier til morgenseminar om støttemuligheder til forskning, innovation, udvikling, tests og demonstrationsprojekter.

Her vil være god lejlighed til at få en kort opdatering på mulighederne i Danmark og gennem EU, samt viden om hvordan man som virksomhed agerer i de mange muligheder, regler og procedurer.

Seminaret er gratis men forudsætter tilmelding via dette link hvor du også kan finde morgenens program.