25. juni 2021

Studerende til Danske Rederier

Brænder du for at bruge dine teoretiske og praktiske færdigheder i en brancheorganisation, der repræsenterer Danmarks største eksporterhverv? Trives du med at tage ansvar, og er du ikke bange for at blive kastet ud på dybt vand?

Så er stillingen som studentermedhjælper i Danske Rederier måske noget for dig.

Du vil sammen med vores anden studentermedhjælper være tilknyttet afdelingen Erhvervspolitik og Analyse samt afdelingen for Sikkerhed, Miljø og Maritim Forskning. Opgaverne er alsidige, og fagområderne dækker bl.a. klima, sikkerhed og rammevilkår, hvor du vil beskæftige dig med politik på både nationalt og internationalt plan. Du vil have mange forskellige opgaver, fx udarbejdelse af analyser, notater, baggrundsresearch og politisk overvågning. Det er en fordel, hvis du er talstærk, velformuleret og hurtig til at sætte dig ind i komplicerede problemstillinger.

Den ideelle ansøger:

• Er studerende på en samfundsvidenskabelig uddannelse (fx stud.scient.pol) med minimum 1,5 år tilbage af studiet;
  • Har politisk tæft og bred samfundsmæssig interesse – gerne med erfaring fra en politisk organisation;
  • Har et solidt kendskab til og interesse for nationale og internationale politiske beslutningsprocesser;
  • Er velformuleret både i tale og på skrift (dansk og engelsk);
  • Er en erfaren bruger af Excel;
  • Er social, engageret, fleksibel, humørfyldt og har en god portion gå-på-mod.

Du kan forvente:

• Udfordrende opgaver i et spændende miljø med dygtige og hjælpsomme kollegaer;
  • solidt indblik i dansk skibsfart og lobbyaktiviteter for Danmarks største eksporterhverv;
  • kvantitative og kvalitative opgaver i en bred vifte af fag- og politikområder;
  • erfaring fra en travl organisation med en høj grad af individuelt ansvar;
  • en ugentlig arbejdstid på ca. 15 timer, som dog kan variere over tid.

Er du interesseret?

Du kan få yderligere oplysninger om stillingen hos Chefkonsulent Bjarne Løf Henriksen, mobil: +45 21 16 40 45.  Send din ansøgning, CV og relevante bilag med ”Studerende” i emnefeltet til hr@danishshipping.dk senest torsdag den 1. juli 2021. Vi forventer at afholde samtaler den 5.-9. juli med henblik på tiltrædelse 1. september 2021.